fredag 11 maj 2012

En riktigt lååång helg...

Ja inte är man så snabb inte.... jag menar det är lite långt mellan inläggen. Jag vet inte vad det är med månaden Maj? det är likadant vartenda år!! då ska allting hända och då ska allting förberedas? Nåväl vi har varit på vår resa söderut. Det är ju i och för sig inte så ovanligt nu för tiden, sedan vi fick barnbarn :) är lite rädd för att de som bor där blir lite trött på oss. Vi myste först med vår äldre dotter lite i centrala S-holm och reste sedan vidare till Vagnhärad för flyttbestyr. Det var full rulle ett antal dagar, men vad är det för sak då vi är ett team :) lite mycket städning blev det, då det var att städa sig både ut och in i det nya. Vi fick också ett par dagar med lille Elliot då hans mamma och pappa jobbade och pluggade. Vi trodde i vår enfald att vi skulle kunna bidra med en massa, men vi hann inget annat än att vara barnvakt! men å andra sidan så är det väl det här man menar med andra chansen. Att med barnbarnen så ger man sig tid att bara vara och ta del av allt de upptäcker här i livet. Jag reflekterar över saker som jag aldrig la märke till med mina egna barn, eller så minns jag inte? Vi gick bla till lekparken och skulle prova alla attraktioner där, vilket för övrigt resulterade i en åksjuk mormor och morfar :). Men där i parken så var det sandens kvalite och utseende som tog det mesta av Elliots uppmärksamhet. Han silade den mellan fingrarna, om och om igen och studerande den från alla tänkbara vinklar. Det är att upptäcka världen i alla dess delar ! måhända har han någon gen från morfar ;) då tänker jag på intresset för sand och grus.
I slutet på veckan så reste vi vidare till Kristianstad för besök hos en tidigare kollega och vän som emigrerat från Norrland. Där hade vi sådana där lustfyllda dagar med god mat och dryck, trevligt sällskap, flanerade i Köpenhamn mm. Det som jag reflekterar över är att, med vissa människor så behöver man bara mötas och så är man där! där man var sist, om än det var länge sedan. Känner ni igen det?

















Innan hemresa så hann vi med ytterligare lite mys med den äldre dottern :) det gäller att utnyttja chanserna numera. Sedan hem till en hund som såg mest deprimerad ut för att han inte fick vara med mormor och morfar. Det tog tre dagar innan han tinade upp. Han ville nog tillbaka till friheten, omtanken och älgköttet :) Kramar till mamma och pappa för att han får var hos er!

2 kommentarer:

  1. Vilken intensiv vecka ni haft, nästan läge för semester när ni kom hem kanske;)
    Förstår precis vad du menar med att träffa vänner på det viset, en speciell känsla:)
    Jag försöker inte ens göra annat när det ska umgås med barnbarn utan jag passar på att SLIPPA alla tråkiga måsten!;)
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Tack för senast! Det är precis som du säger man är tillbaka där man var senast vi träffades trots att livet går vidare. Det var så härligt att träffas igen och vilken fantastisk kväll ni ordnat för oss på Bykrogen i Österlöv, tack för det igen! Fina foton som vanligt! Ha en härlig vår och sommar.
    Till veckan åker vi till Danmark och spelar golf samt en sväng till Tyskland också. Kramar hälsa Martin!

    SvaraRadera