söndag 12 februari 2012

Det känns liiiite vår i luften...








Ja, åtminstone vårvinter. Det är för övrigt, enligt mig, en av de allra bästa årstiderna här uppe i Norrland. Det allra första tecknet på att det är vårvinter på G, är att man kan sitta ute i snön och fika, utan att förfrysa fingrarna. Den här årstiden är förknippad med korvgrillning, röklukt, sol som kräver solglasögon, täckbyxor, varm choklad och snögrottor. Det är klart att det var ännu trevligare att uppleva med barnen, men snart så får vi kanske låna barnbarnet någon sådan här utflyktsdag :) Jag , min make och min hund tog en tur upp på en höjd i dag i detta gnistrande vinterlandskap. Min man har koll på alla plogade skogsvägar och det är en stor fördel när man ska träna hund och göra utflykter. Det kan visserligen vara lite enahanda mål med promenaderna, nämligen timmerhögar, men det kan också vara bra ställen för en utflykt :) Vi hade naturligtvis med termos och korv samt lite ved för att elda lite. Tyvärr så var inte tändstickorna med !! de hade packats ur ryggsäcken sedan sist :/ Vi åkte hem och tände eldkorgen på altanen och det gick alldelses utmärkt att grilla korv, där också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar