måndag 9 april 2012

Då var påsken slut....

En helt underbar men alldeles för kort helg! Ja jag vet det var flera dagar extra, men jag skulle behöva åtminstone ett par till. Mina barn och mitt barnbarn har varit hemma. Jag kan bara konstatera att då alla är hemma i huset så känner jag mig totalt lugn och harmonisk. Jag glömmer var jag har telefonen!!! det händer aldrig annars. Det säger nog mest något om vilka man vill vara tillgänglig för :))
Vi passade på att bjuda in till öppet hus på påsklördag för att alla skulle få träffas. Huset var fullt och trångt, men det är en speciell känsla med det också. Det är ju inga problem då de som kommer på besök, tar det för vad det är och anpassar sig till förutsättningarna. Jag tror att alla blev mätta och glada och lille Elliot fick vara i medelpunkten, vilket han inte har något emot. Han lärde sig en massa namn och två av dom har han fortsatt med under helgen. Det var gammelmorfar som blev gockelboo och Barbro som blev babboll. Många nya ord har man fått bekanta sig med och det är helt underbart med detta sprudlande av ljud och stavelser. Jag heter mojmoj och Martin heter förstås offa.
Flera mysmorgnar har vi haft och jag hoppas att mor och far har fått ett tillfälle att vila sig en aning.














En skoterfantast har vi fått i Elliot som fick prova på att åka. Han har också helt orädd klättrat upp i lastbilen och traktorn, till pappas och morfars stora glädje.
Då ser vi fram emot nästa tillfälle som ges för umgänge med familjen. Kram på er alla!! 

1 kommentar:

  1. Å så mysigt ni haft det och vilka fina bilder!:)
    Syns vi kanske snart, såg ju att nya datum var bestämt:)
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera