torsdag 5 april 2012

förberedelser......

Nu är det äntligen påskhelg! mina nära och kära kommer med flyget i morgonbitti. Under påsklördag kommer huset att fyllas med släkt och familj. Jag bjöd in till öppet hus och i princip alla nappade på erbjudandet - hur kul som helst!! Det innebär lite förberedelser då vi kommer att vara över 20 personer. Men har man bara en plan så löser det sig :) det gäller att ligga steget före, hela tiden. Jag förbereder mig gärna så att jag ändå har tid över för att umgås, inte behöver stå i köket hela dagen. I synnerhet nu då mitt lilla barnbarn kommer på besök, då jag vill ha tid för honom. Jag längtar så ofantligt mycket efter honom! När det vankas några extra dagar ledigt vill jag ju också passa på att testa lite nya recept som jag kikat på. Jag älskar kokböcker och matlagningstidningar, trots att jag i princip aldrig kan hålla mig till ett recept. Jag samlar på mig idéer och testar mig sedan fram. Lite av det och lite av det.... det är tur att man har några testpersoner som villigt testar mina i bland rätt så suspekta maträtter.










I kväll åt vi en ljummen vintersallad. Jag var på restaurang med arbetskompisar och åt en sådan och försökte nu att kopiera den, utan recept. Den blev mycket god. I kväll samtidigt som hockeyn på Tv så förbereder jag för cupcakes och för egna maränger som ska utgöra grunden för efterrätter under helgen. Det var tur att jag hade att pyssla med, för att hockeyn var lite väl spännande.

2 kommentarer:

  1. Det är som en "tomteverkstad" hos er just nu med allt matlagande :) Såg gott ut det där i glasen, ser ut som det är passionsfrukt men du får berätta vid tillfälle. Ha det gott med huset fullt, låter klokt att se till att kunna sitta ner och njuta eller kanske mer "springa efter" och njuta :) Ha en fortsatt skön påskhelg!

    SvaraRadera
  2. Lite avis på allt gott dom ska få smoffla i sig!
    Allt du gör, hur du än gör det, blir ju liksom magiskt gott och vackert:)
    Hoppas ni får en härlig påskafton och hälsa till alla goa människor!
    Kram

    SvaraRadera