lördag 7 januari 2012

Att starta en egen blogg!!














Här ser ni några exempel på "mina element".
Jag har länge funderat på att starta en blogg, men inte riktigt vågat. Jag har vänner och bekanta som vågat och jag berikas varje vecka av att läsa deras bloggar. Mest intresserar mig de som inte är så pretantiösa, de som mest syftar till att dela med sig av vardagen, inte det märkvärdiga. Det är ofta det enkla som förmedlas med känsla som berikar mest, i alla fall för mig. Jag har varit en aktiv kommunikatör i FB och har också där lagt ut en hel del bilder som jag vill dela med andra. Nu känns inte det längre som det rätta mediet och därför provar jag något nytt. Om ni har förväntningar på att här ska skrivas varenda dag och det ska handla om något spännande hela tiden, då får ni nog leta er till någon annan blogg. Nej här kommer det att vara vardagen, det jordnära som kommer att gälla. En stund på en stubbe, en stund vid elden, en god middag, en vacker pinne eller sten, en svamptur eller bara en daglig promenad med hunden och maken.  Jag lever ett hektiskt arbetsliv och använder därför min fritid till lugn och ro och därmed återhämtning. Nu behöver ju det inte vara att ligga på soffan och läsa bok. Nej för mig kan det vara återhämntning att få grovarbeta, forma, färga, lukta, strosa, elda, städa, laga, mixtra, möblera, arrangera, duka, odla, laga mat, träna med hund, plocka svamp mm mm. MEN oavsett vad jag sysslar med så är nästan alltid kameran med.  Om du nu fortfarande skulle vara intresserad av denna nybörjarblogg, så följ mig gärna på min resa..

4 kommentarer:

  1. Välkommen till blogglandia!
    Jag kommer troget följa din blogg och njuta, inspireras och kanske få ett toklängt, kanske ett och annat smile på läpparna:)
    Å va kul att du gjort det här!
    Bamsekramar!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Tack min vän!! som du förstår så är du den som inspirerat mig mest till detta. Speciellt, du får gärna inspireras av bilderna i ditt konstnärsskap och behöver du någon bild, så säg bara till! Kram

    SvaraRadera
  3. Äntligen! Du har alla förutsättningar att skriva en intressant vardagsblogg, du med dina fotokunskaper och konstnärliga sinne och förmåga att beskriva verkligheten.
    Jag kommer att följa din blogg lika troget som Mälvin följer dig:) Kramar vännen!

    SvaraRadera
  4. Tack Katarina !! kramar tillbaka

    SvaraRadera