söndag 8 januari 2012

Jag och min trogne kompis

Dagens promenad var så där som det ska vara en vinterdag. Minus tio grader och kallsnö, helt perfekt i mina ögon. Jag tillhör dom som också gillar hösten och vintern. I min omgivning är vi få sådana. De flesta talar om vår och sommar. Under dagens promenad i detta perfekta väder så saknade jag ändå tiden då barnen var små. Det hade varit perfekt för skridskor, för skidor eller bara en fikautflykt till pulkbacken. Jag och min man talar om hur vi ser fram emot att få göra sådana saker med barnbarnet. Vi ska hålla igång så att vi kan åka skridskor, bob, skrana och pulka, skidor på längden och tvären. Det är tur att man alltid har med sig sin bästaste kompis på promenaderna. Han förstår preeecis vad jag menar och finner sig i en matte som småpratar med sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar