måndag 9 januari 2012

Att välja väg..

 Ja inte är det lätt att veta vilket spår man ska ta. Vi ställs hela tiden inför olika val och det finns oftast flera alternativ att välja på. Vi lever i en tid, där det är viktigt med alternativ, helst så många som möjligt. Blir vi lyckligare tro?? Nu tillhör ju jag själv, dom där som inte funderar särskilt länge, jag är ganska beslutspotent, skulle man kunna säga. Jag omger mig däremot av människor som kan ha det ganska jobbigt med att välja spår. Jag brukar tänka: vad är det värsta som kan hända? ...och.... väljer jag fel väg, så kan jag backa och byta spår eller så upptäcker jag ett nytt som gav mig nya erfarenheter. Är medveten om att jag nog låter aningen kaxig nu och ska nog erkänna att jag också kan ha lite svårt att välja i bland, men då gäller det stora, livsavgörande saker ;)
Det här valet hade varit enkelt, båda spåren gick till Loberget. Den ena vägen något snårigare än den andra, men målet dock detsamma. Go kväll på er!



1 kommentar:

  1. Att du är beslutspotent är ingen nyhet för mig:) dessutom väljer du rätt snabbt som ödlan. Precis som du skriver vad kan egentligen hända om man någon gång väljer fel, backa bandet så brukar det mesta ordna sig till det bästa. Det är värre att inte våga ta beslut då kan man verkligen hamna fel. Kramar

    SvaraRadera