lördag 14 januari 2012

På tur...

Idag var det sol och dags för en tur på skidorna. Jag köpte ett par turskidor, sådana där lite bredare, på loppis i somras. De kostade 20 kr !!! det kan man kalla fynd. De är så gott som nya, stavar och bindningar ingick. Det var perfekt före, kallsnö och alla skoterleder här kring Botsmark är nu pistade. Det verkade hela västerbotten fått rapporter om, för att det fullkomligen kryllade av skotrar! Förstod sedan att det varit både tävling och andra träffar här i trakten. Jag och Mälvin hade precis startat vår tur när två unga pojkar stannade sina skotrar och pratade med oss. Det finns så  mycket trevliga ungdomar, tyvärr hör man mest talas om motsatsen. Det gick inte så himla bra att åka då man fick stanna ständigt och jämt för att Mälvin var tvungen att ta bort isklumpar från sina tassar. Han får så mycket hår under tassarna,vintertid och i det bildas isklumpar som uppenbarligen gör riktigt ont. Vi fick åka hem, byta skor och ta en långpromenad, efter Vindelvägen. Jag hade naturligtvis med kamerna och ni kan säkert tänka er vilka vackra bilder som togs i solskenet och den gnistrande snön!! MEN nu var det bara så att jag upptäckte sent om sider att jag inget minneskort hade i kamerna. Tror ni att jag svor något ? ...så förb... nåväl ni får hålla till godo med en bild på mina fina amaryllisar , som är som finast nu då julen är slut. Sedan så får vi hoppas på en solig, gnistrande och lagom kall dag i morgon. Go kväll och va snäll..

1 kommentar:

  1. Stackars Mälvin, du får skaffa skor till honom så att ni kan åka skidor. Vilka vackra Amaryllisar. Nästa år ska jag köpa vita i stället för röda, det är så mycket rött ändå under julen, vackert fönster. Jag tittar just nu på vita tulpaner och det är också vackert.
    Kramar

    SvaraRadera