söndag 22 januari 2012

Att vara oseriös gör livet seriöst....




Dom här bilderna är tagna en sommarkväll då jag och min man fick för oss att vi skulle busa lite :) Även om inte alla tror det, så händer det faktiskt ganska ofta. Vi hade tagit del av bilder som ungdomarna nere i Trosa hade tagit och dom kallade sig Trosaplankers. Att planka eller en "plankers" innebär att man ska befinna sig vågrätt eller lodrätt på svåråtkomliga platser. Det ska egentligen vara ordentligt utmanande och det finns dom som gjort sig ordentligt illa, för att göra en planker. Nu ville vi visa på en aning snällare planker och också visa att även "gamlingar" kan! Vi hade i alla fall superkul! :) de där höbalarna är ordentligt stora, så vi fick hjälpa varandra upp. Jag tror att våra ungdomar hade roligt åt bilderna, som vi lade ut på facebook. Vi kallade oss för Botsmarksplankers.
Jag har en övertygelse som jag  använder såväl på  jobbet som privat, nämligen att man måste bjuda på sig själv, vara lite oseriös ibland för att också kunna vara riktigt seriös där emellan. Som tur är så har jag goda kollegor med samma inställning, så ni förstår att vi kan ha ganska roligt på jobbet i bland. Jag har hört att det finns något som heter owling numera, som innebär att man ska sitta hopkrupen som en uggla på otänkbara platser, fotografera och lägga ut. Man vet aldrig, kanske får ni se owling nästa gång...  go kväll på er!

2 kommentarer:

  1. Ja en owling vill vi se! Ni är för söta med erat plankande:)
    Hoppas allt är bra och jag såg att du har planerat datum, blir det snart?
    Vi höres väl när det är på G :)
    Kramar till Botsmarksplankers!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Förvånar mig inte att ni gör detta för ni är påhittiga och seriösa i allt ni gör. En en owling vill vi också se! Kramar från "skåningarna"

    SvaraRadera